söndag 28 mars 2010

Söta som socker...


Idag har jag varit hos Inger på kenneln och kelat med de underbart söta valparna. Jag frågade Patricia om hon ville följa med och fotografera och hon var inte svår att locka med :-) Valpmys säger man ju inte nej till i första taget.

Av den svarta kullen är det bara två valpar kvar på kenneln. Killen, som heter Macke, ska Inger behålla och förhoppningsvis ska han bli avelshane i framtiden. Han är verkligen superfin!



Tiken, Lönnbackens Black Heart, är fortfarande till salu. Även hon är såklart jättemysig och fin!


Den brokiga kullen är snart 7 veckor gamla och i den här åldern är de som allra go'ast tycker jag.


Tiken som är orange roan påminner så mycket om vår förre cocker Tarzan. Det är ett tag sedan Inger hade någon valp i just den färgen.


De två andra blåa är också fina! Tiken kommer att bli ganska mörk och är så där liten och näpen.


Den blåa hanen är rejälare och knubbigare och har rikligt med päls.


Sist men inte minst en bild på de två godingarna som fortfarande söker kärleksfulla hem.


Var och en är verkligen en liten personlighet och de är så underbara att beskåda. Man kan bara sitta och titta på dem, helt ljuvliga är vad de är! Cocker - söt som socker! Visst är väl min slogan sann?

5 kommentarer:

  1. Jaaa, så sann som den bara kan bli är din slogan.
    Tack för att jag fick följa med och gosa med valparna.
    Ett erbjudande jag INTE kunde tacka nej till.
    Kul också att bilderna blev bra.
    Och av grabbarna blev jag ordentligt undersökt när jag kom hem.
    Ha det så bra så hörs vi av snart igen.
    Kram Patricia!!

    SvaraRadera
  2. Garanterat att din slogan stämmer! HUR sugna var ni när ni åkte där ifrån?? Här längtar vi verkligen, var ett helt år sen sist, dom fyller faktiskt 1 år just idag!
    Ha en bra måndag! Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hej

    Såå söta de är... visst blir man valpsjuk...hihi.
    Duktig fotograf hade du också med dig. Inte lätt att fota små valpar, ja inte större heller för den delen.

    Ha en bra vecka!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Du borde skriva varning varning!!! Så söta de är helt sjuk blir man.

    SvaraRadera
  5. Håller med de andra, man blir ju precis valpsjuk och valpsugen ju : )
    Vilka sötnosar.
    /Elons matte

    SvaraRadera