lördag 29 maj 2010

Bildkavalkad från Hasslarp

I dag har jag varit på utställning igen. Den här gången i Hasslarp, på en riktig gräsmatta :-). Här kommer lite bilder från dagen...

Nej, det är inte Elof som har krympt! Jag fick äran att visa den här söta valpen "My" från Lönnbackens Kennel.


Domaren klämde och kände precis överallt precis som vanligt och tänderna ville han såklart också se!Det gick så bra!


Att stå och vänta gör ju ingenting när man har en söt och gosig liten valp i famnen :-)


Är hon inte en riktig pärla??? Hon skötte sig så bra fastän det var första utställningen och utan att ha ringtränat.


Sedan var det Elofs tur. Först fick vi springa några varv hela gruppen (som i dag endast bestod av två juniorhanar).


Sedan var det dags att komma upp på bordet. Det gäller ju att få till det bra...


...innan domaren kommer och börja känna och klämma!


Överallt ska det klämmas, till och med på de mer heliga ställen!
-Kläm du bara, de finns där båda två!



-Man kan ju blunda och ta det hela som en massagestund :-)


Dags att springa lite till så att domaren kan se från alla håll och vinklar.


-Tjoho, här kommer jag!!!!!!


Här är Elof och hans "motståndare". Visst har Elof snyggast rumpa?


Det där med snyggast rumpa räckte visst inte för det blev en 2:a placering.


Men inte blev vi ledsna för det, vi fick ju hederspris!!!


En leende matte och en leende hund!

Klart att jag är nöjd med min lille plutt. 1:a i kvalitét och hederspris ska man absolut vara nöjd med. Fast det är klart att jag gärna vill ha ett CK också!!! Dagens kritik löd så här:
Showing in beautiful condition, 10 months old, black, good size, beautiful coat, soft expression, proper tailset, correct length of neck, slightly straight in front, correct hindquarters, correct topline, moves okey.

Jag som inte är någon rosett-människa har i dag fått två stycken med mig hem. En fick man redan vid entrén (bara för att SSRK firar 65-årsjubileum). Jag vet en som hade blivit alldeles salig över detta :-) Eftersom Elof fick HP fick man välja en HP-rosett eller en rulle med bajspåsar. Okej, det var ju Elofs första hederspris på officiell utställning så det fick bli en rosett. Men någon 1:a pris rosett köpte jag inte! Någon måtta får det ju vara med alla rosetter :-)

Det var lite från dagen... Har precis suttit och gått igenom över 600 bilder från dagen. Jag har nämligen köpt en ny kamera, ÄNTLIGEN säger jag bara! Ni kan tro att den har använts flitigt i dag! Just nu är vi ganska trötta efter en lång utställningsdag och snart är det läggdags. I morgon åker vi nämligen till Hasslarp igen. Hinner därför inte skriva så mycket mer varken här eller hos er andra nu, men jag önskar er alla en riktigt fortsatt skön helg!

8 kommentarer:

  1. GRATTIS!!!!!!! Jättekul! Ni ser såå fina ut ni två..... två solstrålar =)

    Kram från några som INTE var i Hasslarp

    SvaraRadera
  2. Hej igen...

    Känns bra att ni saknade oss lite =)
    Nästa helg är det dags för Malva Klara att ta tåget till Skåne och dubbelutställning... jag får snällt vara hemma....
    Kram

    SvaraRadera
  3. JÄTTEGRATTIS än en gång. Ni var så fina i ringen och Elof har garanterat snyggast rumpa jag såg nog hur Lowa spanade in den;) Jättefina bilder med nya kameran. Jag får kanske börja använda min med. Jättelycka till imogon vi håller tummar och tassar. Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis!!! Och vilka fina bilder! (Grattis till kameran också - kul med en bra kamera!)

    SvaraRadera
  5. Grattis till en 2a placering med HP och LYCKA TILL i dag oxå. Vi älskar rosetter. =)

    SvaraRadera
  6. Tjohooo!!! Super grattis!!!! ....gissa om jag grämer mig att jag inte var med ;) 1 rosett bara för att gå in!!! Det hade varit något för mig det...fniss...
    De glädjer mig att du valde en rosett istället för en bajspåser rulle!!!! det hade varit SKANDAL!!!! ;) Grattis till Er båda :)

    SvaraRadera
  7. Grattis !
    Vi fick HP igår på Elons allra första utställning. Gissa om vi är glada här hemma : )
    Hälsningar Elons matte

    SvaraRadera
  8. Grattis!
    Vad kul att det går så bra!
    Elof e ju verkligen söt och tålmodig.
    Visst e det roligt med utställningar!
    Skall med Ricco till Bosjökloster den 5/6.
    Hoppas på bra väder och att allt funkar.
    Ricco tycker det är tråkigt med all väntan så han blir lite gnällig/ pratar och pipper som han svalt en pipleksak.
    Va roligt med ny kamera.
    Lycka till i fortsättningen.
    Vov vov Ricco & Towe

    SvaraRadera