fredag 14 maj 2010

Nominerad!!!


Jag har blivit nominerad av Patricia (med bloggen Grabbarna Boys) och av Zandra (med bloggen The golden cocker). Verkligen gulligt av er, tusen tack!

Awarden går ut på att jag ska skicka vidare till 7 bloggar som jag gillar samt skriva 7 saker om mig själv. Istället för att välja ut 7 bloggar gör jag som en del andra bloggare och passar vidare till alla som känner sig manade att skriva lite om sig själva.

Här kommer 7 saker om mig själv:

1. Jag var hundrädd ända tills min man gav mig en hund i 25-årspresent.

2. Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan hund, älskar mina cockerkillar!!!

3. Älskar såklart även resten av min familj och längtar tills familjen utökas.

4. Är en riktig hemma-mysare, älskar att fixa med hem och trädgård och njuter av lugna helger med god mat.

5. Det bästa med mitt jobb som lärare är att dagligen få träffa alla goa och härliga barn!

6. Drömmer om att ha en liten mysig stuga uppe i fjällen.

7. Älskar italiensk mat och italienska viner, skulle lätt kunna tänka mig ett liv som italienare! Självklart önskar jag också att jag kunde prata italienska!!!


Det var lite om mig!
Nu önskar jag er alla en riktigt skön fredag!

8 kommentarer:

  1. Hej :-)
    Så roligt att du hälsade på hos mig!
    Jo, jag har också cockrar :-) Och jag var också hundrädd förut, fram tills 2002, då jag adopterade en så fin hund ifrån Spanien, men tyvärr så var han svårt sjuk, och vi fick bara åtta härliga veckor tillsammans.

    Kommer absolut också tillbaka hit :-)

    SvaraRadera
  2. Åh så kul att läsa lite om dig :)

    SvaraRadera
  3. Gud vad kul att du hittade till mig och vilka söta killar du har!!! Visst är de underbara hundar.
    Just nu ligger dock våran Lufsen på Malmö djursjukhus. Fick akut åka in med honom 6 i går morse han hade ätit något som satt sig fast runt tarmen. Skall hämta hem honom idag, han är bättre men fortfarande diare. Bara 10000 kostar kalaset, tur man har Agria!!!

    SvaraRadera
  4. Hej Marie!
    Tack för besöket hos mig!
    Tyvärr kan jag inte svara på din fråga angående vårt rutiga linoleum golv, det är de tidigare husägarna som lagt in det. Hoppas ni hittar det ni är ute efter.

    Grattis till awarden förresten o vilka superfina hundar ni har:)

    Ha en trevlig helg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Vad kul - ännu en lärare som trivs med sitt jobb!
    -Hade aldrig kunnat tro att du var hundrädd tidigare...
    Trevlig helg - här är det lite varmare idag!

    SvaraRadera
  6. Vi kanske skulle emigrera till Italien tillsammans :-) så lär vi oss språket på plats ;-)!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Vov på er Abbe o Elof!
    Hoppas ni har haft en mysig dag med er matte idag.
    Vi har haft en superdag!!!
    För vår matte var det en självklarhet att ni skulle bli nominerade.
    Ni är ju bäst!!!
    Vov från grabbarna boys!!!

    SvaraRadera
  8. Inte heller jag kunde ana att du varit hundrädd men inredingsintresset det märker man.Tycker det är lite kul med sådana här små "avslöjande". Vi ses i Hässleholm .Kramis och en härlig helg på er.

    SvaraRadera