söndag 16 maj 2010

Veckans vita


Nu blommar våra körsbärsträd för fullt! De här bilderna tog jag förra året i slutet av april så det märks att allt är senare i år. Jag kommer ihåg att det var jättefint väder med strålande solsken och klarblå himmel den dagen när jag tog de här bilderna. Det är annat än vad vi har för väder idag, endast + 7 grader och disigt med regn i luften. Det känns som att vi går miste om våren det här året. För trots kyla och regn grönskar det fort ute och jag känner att jag hinner inte med att njuta. Vädret gör ju att man helst vill vara inomhus. Hur som helst så är det väldigt vackert när alla körsbärsträd blommar. Tidigare hade vi körsbärsträd runt hela vårt hus och då kändes det nästan som att vi bodde i en körsbärsdal, ni vet som i Nangijala i "Bröderna Lejonhjärta". Nu har vi sågat ner de flesta träden eftersom vi endast njuter av träden under blomningen. När körsbären mognar och marken under färgas lila och täcks av getingar är det så lagom kul att bo i en körsbärsdal :-). Dessutom är vi allergiska mot körsbär och kan därför inte ens äta bären!



PS. Tack för alla smakråd om val av golv. Har du inte hunnit med att ge din synpunkt är det inte försent än, se lördagens inlägg "Hemmafix" :-)

6 kommentarer:

  1. Visst är det skillnad i år.
    Våren är bra mycket senare än förra året.
    Idag har vi varit på Tosteberga ängar bland gullvivor så man nästan blev bländad i duggregn, dimma och blåst.
    Tänk vad härligt det kunnat vara om solen tittat fram lite, men nu ville man ha både vantar o mössa på sig.
    Men kanske våren kommer imorgon eller någon annan dag.
    Ha det så bra.
    Kram Patricia

    SvaraRadera
  2. Vårstämning på din sida idag som det känns blir det kanske den enda vår vi får iår.Det hade ju varit jättekul om Loffe varit med det var fakiskt någon som frågade om han var med. Det tar vi nästa gång=)och halvbror Elof såklart. Inga Loffebarn i Hässleholm bara Lowa och Freija. Räcker gott med att vara nervös med en hund .

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilka ljuvliga bilder!!!
    Ja, våren är senare här också, men jag tycker det har gått i "lagom" takt, jag känner att jag kunnat njuta i år. Idag har det varit jättevarmt så det har hänt mycket i trädgården, mycket som slagit ut och gräsmattan slagen för första gången, har t o m fått ner lite kryddor i mina krukor:)

    Du får ha det så bra och kram
    från lisamaja

    PS. jag är väldigt förtjust i svart/vitt golv så jag håller nog på det. Hundhåren syns bättre på ett mörkare golv, egen erfarenhet;)

    SvaraRadera
  4. Vi bugar och tackar för Grattiset:)

    Bamse och Ludde

    SvaraRadera
  5. Så fint det blommar här ~~~

    Tråkigt med allergin bara :-(
    Och getingarna som kommer sen...nej, inge vidare alls med såna, det förstår jag! Hoppas att ni inte är allergiska mot getingstick bara...!?

    Kram från Eva

    SvaraRadera
  6. hej!
    Fick det glada beskedet från skolan i dag:) ser framemot minst 3 nya år tillsammans:)
    /Lotta Sylvander

    SvaraRadera