söndag 23 maj 2010

Utställning i Hässleholm

I dag har jag och många andra försökt ta oss fram på en lerig, upptrampad och väldigt ojämn gräsmatta. Planen var minst sagt bedrövlig, men det var ju samma för alla. När man stod och tittade på de som placerade sig i bästa hane och såg hur illa de skuttade runt, då förstod man verkligen hur dåligt underlag det var! De hanarna kan ju verkligen springa fint i vanliga fall!!! Trots denna leriga plan och ett ganska kyligt och blåsigt väder har vi haft en toppendag! Det är så kul att träffa alla människor och hundar som man har lärt känna via bloggar, hemsidor och utställningar! Dessutom hade jag supertrevligt resesällskap och det var som vanligt god stämning i Lönnbackens tält!

Elofs klass var först ut och det är ganska skönt att komma igång direkt tycker jag. I dag var det Elofs första officiella utställning som junior och därmed första gången någonsin som han skulle få en kvalitétsbedömning med rött eller blått band. Min lille prins fick en 1:a och rött band!!! I konkurrensbedömningen blev han oplacerad, men jag är jätteglad ändå! Han behöver växa till sig lite mer för att kunna hävda sig bland de stora killarna. Han fick jättefin kritik som löd så här:

Typ, storlek och helhetsintryck: Excellent
10 month, very nice young male, could be a little bit shorter in loin, needs to develope in body and get more steardy but makes a nice picture, very good maskulin head, siccorbite, much coat but very nice quality, moves freely.

Jag är ju ingen rosettmänniska, men tydligen hör det till att man köper rosett när hunden får sin första 1:a. (Det var i varje fall vad många sa.) Dessutom blev goa Sandra (med bloggen The golden cocker) näst intill förkrossad när jag sa att jag nog inte skulle köpa någon rosett. Så för din skull Sandra, här kommer bildbeviset på att jag faktiskt gick och köpte en rosett :-)

Storebror ville såklart också vara med på en bild!

Jag måste även berätta att jag fick äran att vara handler åt en söt liten tik som heter Isa. Hennes husse, som skulle ställt henne, kände sig inte bra så jag fick rycka in. Det var verkligen jättekul att få gå in i ringen igen och det gick riktigt bra för mig och Isa tillsammans! Hon fick en 1:a och blev placerad på 4:e plats med HP. Jag hjälpte även till med uppfödargruppen åt Lönnbackens kennel. Elof, min lilla prins, fick inte vara med :-( så jag ställde Isa. Uppfödargruppen fick en 1:a med HP.

Återkommer med lite fler bilder när min proffsiga privatfotograf har hunnit skicka över lite bilder.

8 kommentarer:

  1. Super Grattis till 1:an och det GLÄDJER mig ända in i hjärteroten att du gick och köpte Rosetten :)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Rosetter är viktigt för Sandra=) Grattis till den första ettan av många!!Var ju jättefin kritik och han var ju troligtvis bland de yngsta i gruppen. Gillar din kille skarp!!Tycker också det är så kul att vi lärt känna varandra!!! Ska ni till Hasslarp? Många kramar Carina

    SvaraRadera
  3. Supergrattis till pluttens 1:a idag.
    Han är ju en sån goding.
    Tur att du köpte rosetten, tror att du ångrat dig annars.
    Hans debut som junior i en officiell utställning kommer ju aldrig tillbaka, eller hur??
    Tack för trevligt sällskap idag.
    (hoppas du fått några bilder??)
    Kramar från Patricia o Teo!!

    SvaraRadera
  4. Så roligt att det gick bra, stort ~Grattis~

    Jag har badat alla mina kära härhemma nu, och ska se på någon av hemsidorna jag blivit så snällt tipsad om, ifall jag kan trimma sista sötnosan mer som man ska :-)
    Hon är född med kroksvans, och har fått halva svansen amputerad, men den är riktigt snygg ändå måste jag säga, så den får vara som den är, men resten ska jag försöka mig på...

    Kramar från Eva

    SvaraRadera
  5. Vet du att jag tror det var exakt den sida jag sökte, Kennel Honeywaters...där finns såå bra bilder på hur man ska göra, och utförlig text :-)

    Kennel Manacas, där tog det stopp innan jag ens hann kika in p.g.a ett virus stod det :-(

    Kram igen från Eva

    SvaraRadera
  6. Visste väl att det skulle gå bra! Stort grattis!!!

    SvaraRadera
  7. Stort grattis till fin kritik och 1:an!! Såg bilder på utställningsplatsen och det var ju rent för jä***gt!! Det måste dom få mycket kritik för!

    SvaraRadera
  8. Hej

    Ni var såå fina i ringen... har faktiskt tagit en fin bild på er två <3 <3 <3 Jag mailar över den inom kort...

    Grattis till er fina debut!
    Kram Anette

    SvaraRadera