måndag 31 maj 2010

Mer om Hasslarp & Veckans vita

Lönnbackarna Macke & My dressade i täcken och mössor sydda av mig.

I går skrev jag om hur vi hade det i Hasslarp under vår andra utställningsdag. Det var så många tankar och intryck som snurrade runt i huvudet på mig när jag satt och skrev och det är svårt att återberätta allt som hände. Jag måste bara berätta två saker till som gör att jag inte kommer att återvända till den här utställningen.

En vän till mig glömde bort att anmäla till Hasslarp och kom på det dagen efter anmälningstiden gått ut. Hon ringde direkt och frågade om hon kunde skicka in anmälan och betala anmälningsavgiften omgående, men fick då veta att de inte tog emot några efteranmälningar. När vi var på utställningen var det en hund som inte fanns med i katalogen som helt plötsligt dök upp i ringen. Tydligen var denna hunden efteranmäld, vilket visar att arrangörerna gör skillnad på folk och folk.

Att gå och hämta kritiklappen i domartältet var inte heller någon trevlig upplevelse. Ringsekreteraren var inte speciellt trevlig mot folk som kom för att hämta sin lapp. Jag hörde själv hur hon svor och skällde på att folk stod i vägen framför domarbordet. Personligen fick jag också höra att jag stod i vägen och att jag minsann fick vänta tills hon var klar med annat. Hon var helt enkelt allmänt otrevlig. Självklart förstår jag att hon måste kunna göra sitt jobb, men det var sättet som hon sa till på som jag irriterar mig på.

Nog om denna utställning. Ni som är uppmärksamma kommer säkert att kunna läsa mer om allt som hände i andra forum framöver...

Veckans vita ...
skulle jag ha visat i går, men det försvann i allt annat som hände. Visst är den fin min nyköpta trädgårdshortensia? Jag kunde inte motså den, tyckte den var så stor och frodig. Köpte faktiskt två, självklart vita:-. Man får ju passa på när man hittar fynd! Det får bli en bättre bild när jag har köpt krukor och planterat.

3 kommentarer:

  1. Tjusig blomma och tjusiga hundar. Är rätt glad att jag bra anmälde till en dag. Så trist när det blir så .Helt ärligt kände jag när jag sprang sista vändan fram och tillbaka med Lowa när jag vände om för att springa upp mot honom då hade han reda vänt ryggen till och börjat med nästa hund. Känns lite nonchalant även om han inte tyckte om henne så har ju faktiskt betalt lika mycket smo någon annan för just den tiden i ringen oc hans uppmärksamhet. Tycker jag åtminstone.KRkam på er och en skön vecka till er!

    SvaraRadera
  2. Ja, vi säger det en gång till, vilken tur att jag inte anmälde till Hasslarp.
    Vilka jättefina horensior.
    De kommer passa helt perfekt hemma hos er.
    Ha det bra och så syns vi imorgon.
    Du har väl fixat fint väder till promenaden???
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Fy vilken otrevlig utställning, jag hoppas dom blir anmälda och får mycket skit för sättet dom arrangerade utställningen på. Det är nog många som känner sig överkörda och otrevlig bemötta.
    Mellis ska valpa om 1 vecka, men det här är den konstigaste dräktighet jag varit med om. Är fortfarande inte 100 på att det kommer några trots att hon är stor som ett hus, men hon är mer...fetstor...Men några blir det nog, håll tummarna!
    Kram

    SvaraRadera