söndag 9 maj 2010

Veckans vita

Jag använder mina vita converse-kängor flitigt och jag tycker väldigt mycket om dem. Det är jag inte ensam om! I helgen har jag varit iväg med ett gäng tjejer och då var det inte mindre än 6 av 10 som hade just vita converse-kängor! Det såg nästan lite komiskt ut!


Måste bara berätta lite om vår tjejhelg också! Vi är ett gäng på tio tjejer som lärde känna varandra under gymnasie-tiden. Varje vår åker vi iväg på en tjejhelg. Vi har såååååå roligt tillsammans och jag är så glad över att vi har de här träffarna! Trots att vi numera faktiskt bor i samma stad, är det så att man inte träffar en del under resten av året. Fast det är inget som märks när vi åker iväg, då är det tjejsnack och skratt hela tiden. Precis som när vi umgicks dagligen under gymnasiet :-) Härligt, härligt!

I år gick färden till Malmö och där besökte vi bland annat ett SPA. Jag fick njuta av ett "kurbad special".


Under tiden som jag fick krypa ner i badvattnet som innehöll ungerska saltkristaller fick jag njuta av ansiktsmassage och ansiktsmask. Därefter fick jag en avslappnande rygg- och nackmassage. Oj, oj, oj vad den massagen var välbehövd!!! Det måste jag unna mig lite oftare! På kvällen tog vi tåget över till Köpenhamn och där besökte vi Cirkus för att njuta av Wallmans salonger. Vi bjöds på en helkväll med proffsiga shownummer och god mat med dryck. Lägg till mängder med tjejsnack, fnitter, shopping och god mat så får ni en bild av vår tjejhelg!

På hotellrummets säng satt de här vovvarna och välkomnade oss så jag behövde inte vara helt utan vovvar :-) Fast inget slår ju våra godingar här hemma!!!

8 kommentarer:

  1. Det ser ut som ni har haft en lyckad helg,
    trots det kalla o regniga vädret.
    Tur att du inte behövde var utan hundar i helgen, men vilken ras är det på vovvsingarna??? Hi hi!!
    Ha det så bra så hörs vi snart.
    Kram Patricia!!!

    SvaraRadera
  2. Snygga converse! Riktiga klassiker! Vilken helg den låter underbar.

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg!! Håller med Carina, snygga converse! DET var många år sen jag hade det, kul att dom liksom "kommit tillbaka" ska nog köpa ett par i år... Kommer ihåg mina sista, mörkbruna och jag tyckte jag var så häftig där min sommar i New York... Till mitt försvar så var jag bara 18 ;-)
    Ha en skön måndag! Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Vilken underbar helg!
    Det är sådant man skall unna sig lite oftare.

    SvaraRadera
  5. Matte har skickat en award till dig.
    Titta i vår blogg.
    Vov o kram!!

    SvaraRadera
  6. Toppen helg med andra ord :)

    SvaraRadera
  7. vad skönt det låter med en spahelg....härligt !

    SvaraRadera
  8. Låter som en toppen helg =)

    Kram

    SvaraRadera