onsdag 14 juli 2010

Badkillar

Först av allt, ett jättetack för alla gratulationer till Elofs resultat i fredags! Vi svävar fortfarande på moln...

Värmen håller i sig och det är nästan olidligt varmt för vovvarna. Här varvas bad i baljan med att bli spolad med vattenslangen, men bäst av allt är det att få bada i havet! Abbe har den här sommaren blivit rent tokig i att bada och älskar att hämta pinnar!! Elof är lite försiktigare och går bara i så långt att han bottnar. Sedan står han tålmodigt och väntar på att vågorna ska hjälpa honom att få fatt på pinnen. När de badar i badbaljan är det ombytta roller. Abbe är så feg och vågar knappt doppa tassen, medans Elof skuttar i och ur och busar och lekar.

Misstänksamma men nyfikna killar tittar på när baljan fylls med vatten.


- Hm, menar matte att vi ska gå i där? Fast leksakerna ser ju roliga ut...


- Ser ni, jag vågade gå i baljan! Riktigt skönt är det!!!


Här har Abbe lyfts i baljan och det var inte speciellt länge som han stod kvar. Han tog bollen och sedan hoppade han ur. Elof kan stå läääänge och kyla tassarna.


- Hördu brorsan, ska vi försöka klättra upp på de här stenarna? Jag går först!


Elof har fattat tycke för att hämta pinnar i vattnet, såvida de inte hamnar för långt ut.


- Vad är det som ligger där? Bäst att smyga...


Årets badkille 2010??? Här med snygg strandfrisyr :-)


- Kom igen då husse, kasta pinnen till mig nuuuuuuu!!!


Abbe simmar ut för att hämta den kastade pinnen.


- Haha, där fick jag den allt!


- Tjoho, det här var ju superkul att springa och busa i vattnet!!!

11 kommentarer:

  1. Dunderhärliga bilder!!
    Där hade vi gärna varit med och badat.
    Kul att Abbe har hittat glädjen i att simma hälsar Abbe.
    Själv plågas han av sin matte idag som drar han i pälsen.
    Ingen höjdare tycker han men ett nödvändigt ont.
    Vov o Kram!!!

    SvaraRadera
  2. Fin pool :) en sån skulle Freija gilla :)

    SvaraRadera
  3. Vilka goa badkillar!!! Min stackars hund tål inte bad för hon får eksem då :-( Men jag har klippt henne rejält nu så hon har det lite skänare i skuggan iaf.

    Vad kul att du gillade fågelbadet! Jsg gör gärna ett till dig. Om du inte vill göra själv? Jag tänkte nämligen ha en betongkväll framöver (när det blir svalare) Skulle vara kul om du ville komma och göra ett själv då. Mamma och en komis ska också komma. Kan ju höra med mina båda svägerskor också om de är intresserade... Kan höra av mig om när det blir längre fram, men du kommer att vara hjärligt välkommen om du vill! KRAM

    SvaraRadera
  4. Jag älskar bilder på badande cockrar! Det ser så skönt och härligt ut!

    SvaraRadera
  5. Börjar fundera på om jag ska döpa nästa amris till Abbe...Särskilt om det blir en röd till. Skulle vilja forska lite på om det är namnet som gör badgalningen:)))
    Har ni funderat på om Elof kanske vaktar sin present? För visst fick han väl baljan när han fyllde?

    SvaraRadera
  6. Vilka snygga badkilar Lowa dräglar fniss. Caspian,Lowa,Freija och Victor ska ställas på söndag så vi bler några stycken

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder på lika härliga badkillar!!!
    Nu har vår Bamse kommit på att det kanske inte är så dumt att svalka fötterna i baljan, men han får ha den i fred, dom andra bara dricker av vattnet. Vi är nog lite badkrukor här;)
    Jag längtar till havet när jag ser dina underbara bilder. Hundarna ser så glada och lyckliga ut när dom springer där i havskanten.

    Ha det gott!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  8. Hej Hej Killar va söta ni är när ni badar i er balja! Jag Ricco tycker ni ser coola ut i er basäng men matte envissas med ordet söta.
    Va avis jag blir när jag ser er bada i havet , springa bland stenar mm. Jag vill ju med hänga med er!
    Synd att vi inte träffas i Tollarp men man kan ju inte vara överallt.
    Tack för tipset vi skall åka in till stan och handla på fredag så jag hoppas finna lite av grejerna så Ricco med gläner i pälsen så vi får ju börja med shcampo, balsam, spraybalsam
    Ha det gott i värmen grabbar så ses vi kanske någon gång .
    Vov Vov Ricco & Kram från Matte

    SvaraRadera
  9. Å, vilka vackra badpojkar du har och vilka härliga sommarbilder!
    En sån pool har vi letat efter, både till sonen och hundarna då grannens katt bara tar hål på uppblåsbara pooler :-(... var har du köpt den?
    Kram Malin

    SvaraRadera
  10. Jag hade gärna kommit och badat med er!
    Nu har matte badat mig och torkat och fönat så nu måste jag gå Kvälls / morgon rundan i Koppel inte roligt!
    Igår var vi på kalas och Kusinerna hade varit så snälla och tagit fram poolen som de hade när de var små och fyllt med vatten. Mina kompisar Ringo Och Mister B de vågade inte bada fast jag visade att det inte var farligt!
    Ha det gott killar!
    Vov vov Ricco & Towe

    SvaraRadera
  11. Skrev ett svar i min blogg, men kom på du kanske inte ser:) Yngsta amrisen nu, Assar, är den 9:de i ordningen. Startade med Dandy hösten 1979.

    SvaraRadera