fredag 2 juli 2010

Min bästa sommarfrukost

Jag älskar jordgubbar och fullkomligt frossar i dessa underbart goda bär nu när det är säsong! En riktig höjdare är det att ha jordgubbar på smörgåsen. Har ni inte provat det så måste ni göra det! Denna goda frukostsmörgås görs på grovt bröd, smör, smakrik ost och toppas med skivade jordgubbar. Allra godast smakar det förstås om man kan sitta ute och äta i lugn och ro. Serverad med en kopp kaffe och en bra tidning ute på altanen får jag en underbar start på dagen.
Visst är semester ett riktigt bra påhitt :-)

9 kommentarer:

  1. Ja,visst är det häääääärligt med jordgubbar och det smakar gott till det mesta.Jag har provat det i sallad och lite balsamvinäger,mums!
    En annan smaksensation är att doppa dom lätt i mald vitpeppar!!Ja,det är sant,jag har lärt mig i Sydtyskland.
    Må gott och njut av varje dag!Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Ja jordgubbar är ju bara så goooooa.Ska jag testa på smörgås.Önskar dej en mysig kväll.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Hejsan!

    Precis min smak.... Så brukar jag också göra men jag kör med en kopp the istället ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Säger bara mums och håller med. Elon åt faktiskt också en jorgubbe idag. Trodde akdrig han skulle äta upp den,men joho trädgårdens gubbar var mumma tydligen : )

    SvaraRadera
  5. Ser verkligen gott & Mysigt ut Har provat på Ricco med jordgubbe men han luktar bara och går förnärmad där ifrån.
    Hälsa Elon & Abbe
    vov vov Ricco & Towe

    SvaraRadera
  6. Jordgubbar på smörgås...det var något nytt....får ta och prova nästa gång vi köper hem dess ljuvliga bär :)

    SvaraRadera
  7. Våra jordubbar väntar vi på ännu i landet, men de finns där gröna ännu så länge.
    Vi längtar tills de är röda o goa.
    Såg faktiskt lite på Ernst igår på tv.
    Han hade jordgubbar med b.l.a ost, honung på rostade sockerkaks skivor.
    Tydligen kan man göra mycket med dessa "gubbar".
    Själv gillar jag jordgubbar med vaniljglass.
    Ha det så bra.
    Kram!!

    SvaraRadera
  8. Ååh, det såg ju riktigt gott ut...ost är mitt favoritpålägg...och en topping med jordgubbar kan ju inte bli fel, måste testa.
    Hoppas du får många så´na goa frukostar på altan i sommar:)
    Det är stor hundutställning i Borås i helgen, cockrar på söndag...ska ni dit?

    Ha det så bra!
    kram lisamaja

    SvaraRadera
  9. Måste ju tyvärr vara lite försiktig med mitt jordgubbsätande men har ätit 5 st iår !!! Älskar de röda bären men har aldrig testsat på mackorna. När vi var säsongscampare i Tredenborg gick jordgubbsförsäljarna runt och knackade tält så det var gubbar till frukost de flesta morgnar.

    SvaraRadera