tisdag 6 juli 2010

Elofs dag idag

Idag är det jag, Elof, som har fått äran att berätta om min dag. För det är ju ingen vanlig dag idag, det är min födelsedag HURRA HURRA HURRA! Min allra första dessutom, det ni!

När jag var en jätteliten plutt vaknade jag alltid runt 6-tiden, men nu tycker jag det är superskönt att sova lääääänge. Visserligen brukar jag gå till mattes sida av sängen några gånger på morgonen och pussa lite på henne, men det gör jag mest för att kolla att hon är där. Jag är ju en riktig mattegris :-) Idag sov vi till halv 10 när matte tyckte att det var dags att gå upp. Efter den vanliga kissturen utanför huset och frukost gick jag och brorsan och vilade en stund till. Vi är verkligen två morgontrötta hundar, matte brukar säga sådan husse sådan hund!

Det har varit jätteskönt väder idag, alldeles lagom varmt om man är en cocker! Därför gick vi en lite längre runda på förmiddagen än vad vi har kunnat göra den sista tiden. Sedan tyckte matte och husse att det var perfekt städar- och fixarväder så husse började vaxa bilarna och matte började städa inomhus. Lite tråkigt tyckte jag, de hade ju pratat så mycket om att jag fyller år idag. Matte lugnade mig och sa att det roliga kommer senare så jag passade på att vila upp mig riktigt ordentligt.

Matte hon talade verkligen sanning, för sen var ju allt roligt. Jag, storebror och matte åkte iväg med bilen för att gå långpromenad med våra kompisar Grabbarna boys och deras söta matte Patricia. Min matte smusslade med sig något i en påse när vi skulle åka och då blev jag såklart jättenyfiken!

Promenaden inleddes med glassfest! Min snälla matte bjöd mig, brorsan och grabbarna boys på glass! Det gillade vi!


Till och med Teo som kan vara lite svårflörtad med mat gillade min glass!


Här pausar vi under promenaden och Grabbarna Boys jättemysiga matte Patricia håller koll på oss allihopa!


Cockerkillarna och Grabbarna boys är verkligen vänner!


Idag slapp vi bli spolade med slangen, men vi stannade för att dricka. Gott med vatten tyckte både jag och brorsan...


... och det tyckte Teo också! Teo är min bästaste kompis!


Abbe ville inte dricka, han kanske var sur för att vi inte fick bada idag?


När vi kom hem till husse fick jag presenter! Titta här vad som stod på altanen! Min snälla människo-moster hade hjälpt matte att köpa en present som hon tydligen har jagat de senaste dagarna :-)


Jag fattade direkt att det var en ny mysig korg att ligga i, fast matte sa något att man ska ha vatten i den...


Strunt samma, fin var den och dessutom fanns där paket! Jag tog det största paketet och skakade det, rev och slet ...


... och fick fram den här fina bollen! Jippi!!!


I nästa paket fick jag goda ben som luktade så väldigt gott ...


... att jag var tvungen att smaka ett på direkten. MUMS!!!


Men hallå, ett paket med Lakritspuckar! Det är ju jag som är Lakritspucken! Visst ja, matte har ju berättat om att hon namngav mig och mina bröder efter glassar eftersom vi föddes mitt i sommaren. Fast jag skulle ju egentligen ha hetat Piggelin men ödet ville annorlunda, veterinären chipade oss fel. Matte och husse ville ju såklart ha just mig, fast jag fick heta Lakritspuck.


Det var ju tur det för Lakritspuck var en riktig goding, precis som alla säger att jag är :-)


Sedan lät jag min älskade storebror smaka för matte säger att man ska dela med sig. Kommer ni ihåg hur jag fick ligga och titta på när Abbe åt sitt födelsedagsben :-( Jag tänkte att jag ska inte vara likadan! Abbe gillade också min glass!


Oj, oj vilken dag det har varit! Jag är så nöjd och matte säger att imorgon ska vi hälla vatten i den här fina snäckan. Det vill jag absolut inte missa!


Lika bra att sova lite nu då! VOV till er alla som har gratulerat mig på min födelsedag! Jag skickar mina blötaste nospussar till er!

12 kommentarer:

  1. Inte fick jag nå'n glass när jag fyllde 1!!:( Fast det var ju i mars, säger matte, och kanske inte den tid man är mest sugen på sån't... Vilken fin boll! Blir nog lite avundsjuk...
    Bra du fick en så'n toppendag!
    Assar

    SvaraRadera
  2. Tjena Elof!!
    Vilken härlig dag du fick.
    Och som vi sa, vi kommer gärna o busar till det med dina presenter någon dag.
    Då menar vi främst den man kan bada i.
    Tack för en härlig promenad o god glass igår med dig o din goa brorsa Abbe.
    Ha det så bra och lycka till hos vetrinären idag.
    Hälsa brorsan!!
    Vov från grabbarna boys o vår matte!!!

    SvaraRadera
  3. Grattis Elof, vad kul att läsa om din födelsedag! Jag tar med mej burvagnen till Tvååker så får du den där =) jag ska dit på lördagen!

    SvaraRadera
  4. Så fin födelsedag Elof.
    Tror vi ska försöka hitta en sån där "balja" till vovvarna här.
    Lycka till i Tvååker.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Slutet gott allting gott skulle man kunna säga;)
    Vilken underbart härlig dag Ni fick, härlig promenad med goa kompisar och glass i massor...och vilka presenter!!! Så bra att det löste sig med badbaljan!:)

    Ni får fortsätta att ha en bra dag idag också och hoppas att det blir massor med bad för vovvarna och kanske ett fotbad för matte:)

    kramar från lisamaja och vovsen

    SvaraRadera
  6. Vilken dag! Det är du värd!

    SvaraRadera
  7. Vad bra att du hittade en "pool" åt Elof hoppas han nu låter brossan få ett dopp också. Inte dumt att fylla år på sommaren och jag tycker att veterinären gjorde helt rätt som chippade fel ingen är väl en finare lakrits puck än du?

    SvaraRadera
  8. Grattis !!
    Det ser ut som att du har haft en riktigt härligt födelsedag Elof.
    När jag fyller 1år ska jag också ha det lika trevligt som du hade med alla kompisar.....

    voff,voff Selma

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig födelsedags fest!
    Härligt att träffa bästa kompisar och allt.
    Verligen snygg balja!
    Det hade kanske varit något för mig med.
    Jag tycker ju med om att bada!
    Sådana där för tänderna får jag med ibland.
    Så gulligt med lakrits puck det är min mattes favorit glass.
    Ha det gott i värmen imorgon skall jag till Åhus Maja min lillmatte spelar Beach soccer så vi får ju ställa upp hoppas jag kan doppa mig annars har matte lovat att när det är slut så kör vi till hundbadet.
    Hej då killar ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Såg nu din kommentar hos mig. Självklart är det helt ok med listan! Jag blir så glad och "stolt" när vi hamnar hos andra!
    Försöker själv få in er, grabbarna och några till men det har ju varit lite strul med blogger, så det blir så fort det går!

    SvaraRadera
  11. Jennie och Stella9 juli 2010 kl. 12:19

    Hejsan hoppsan!
    Grattis i efterskott säger vi till killen som blivit ett år! Vilken härlig födelsedag du hade! Sommarhälsningar till er alla från Stella och Jennie!

    SvaraRadera
  12. hej hitta hit från evas sida, fyrfotingarna. Fnissa lite var som att läsa om mig o min man o våra två taxar i vårt vita hem...
    Jättefina killar du har!!
    taxpussar

    SvaraRadera