söndag 25 juli 2010

Utställning i Älmhult

Idag har jag och vännen Patricia och hennes dotter varit i Älmhult på utställning. Förutom våra hundar hade jag även tagit med mig två av Ingers valpar (från Lönnbackens Kennel). I en fullpackad bil åkte vi till Älmhult och konstaterade att det var första gången vi var där utan att besöka IKEA. I Älmhult finns nämligen vårt närmsta IKEA-varuhus och dit gillar vi båda att åka :-)

Tidigt på morgonkvisten fullkomligt vräkte regnet ner och det regnade på både längden och tvären, fast utrustade med regnkläder till både två- och fyrbenta och tält begav vi ändå oss iväg. Otroligt nog klarnade det faktiskt upp och vi hade uppehåll nästan hela dagen. Helt klart bättre väder än vad vi hade vågat hoppas på! Patricias utställningstält kom till användning och vi blev själva riktigt imponerade över hur snabbt vi lyckade få det på plats. Sedan rullade vi ner hundarna och övrig packning på min nyköpta begagnade burvagn :-) Resten får bilderna berätta:

Hajkon tajkon säger jag bara! Idag var det riktigt blött i gräset så alla fyra vovvarna fick dela bur under transporten från bilen till tältet. Det gick bra även om det var lite trångt! Elof vilar sitt huvud mot kompisen Teo :-)


Jag och Bella har varit på kisserunda med valpisarna My och Macke.


Valpmysa måste man ju passa på att göra! Här det söta lilla My som är i min famn. My blev BIM-valp...


... och brorsan blev BIR-valp. Här har charmknutten Macke parkerat sig i mitt knä.


Två söta godingar vid namn Bella och Teo som väntar på att det ska bli deras tur i juniorhandlingen. Tyvärr missade jag deras uppvisning i ringen eftersom jag samtidigt var inne med valparna i en annan ring. Fast jag vet ju att de glänste i ringen, det gör de alltid!


Här visar Elof upp sig för domaren. För dagen räckte det till en 1:a plats med HP och en 2:a plats i bästa hane. Det är vi nöjda med.


Kompisarna och snyggingarna Elof och Teo med sina välförtjänta hederspris-rosetter.


Macke och 31 andra söta BIR-valpar tävlade vidare i BIS-finalen. Där lyckades Macke placera sig på en hedrande 2:a plats!!! Han stod så fint och stilla den lille killen! Trots att han ännu bara är halvåret är han riktigt maskulin och jag tror att han kommer att bli en riktigt stilig hane!

Efter BIS-finalerna packade vi ihop och körde hemåt Blekinge igen. Som vanligt hade vi en trevlig dag tillsammans med andra utställare. Tusen tack till Patricia och Bella för en jättehärlig dag med er! Ni är toppen!

Dags att avrunda dagens inlägg, är lite trött nu efter en lång utställningsdag och efter tre dagars festival här i stan. Under festivalen har jag hjälpt till i min svärmors klädaffär och det har verkligen varit superkul! Det i kombination med lite sena kvällar har gjort att jag inte har hunnit besöka er mina bloggvänner, men det får jag ta igen en annan dag! Nu ska vi titta på en film och bara mysa. Fast Elof har redan gått in i sin nattsömn så han kommer nog inte att se filmen :-)

10 kommentarer:

  1. Grattis till bra resultat med Elof och Ingers valpar idag!
    Kram och ha det bra/Annika

    SvaraRadera
  2. Grattis till fina resultat för alla vovvarna...bilden med alla i samma bur är ju bara för kul :) Finns det hjärterum så finns det sjärterum ;)

    SvaraRadera
  3. Tack själva för underbart sällskap.
    Vi har haft så kul hela dagen och Bella-Bella och Teo-Teo hälsar detsamma.
    Vi gick travbanan när Herman o Nicke kommit hem så nu är Teo-Teo är också en utslagen grabb här ikväll.
    Men han hälsar att Elof är en superduperkompis och att Macke o My var hur helsköna som helst!!
    Ha en mysig kväll.
    Kram!!!

    SvaraRadera
  4. Grattis till Elofs fina resultat! Det måste vara roligt med utställningar när det går så bra!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vad skönt vädret blev ok! (Tänkte på er faktiskt)
    Och GRATTIS!! Det är väl jättebra bli 2:a BH med en så pass ung kille!
    Och BIS 2:a... Så kul få visa fram en så'm!
    GRATTIS till honom o hans människa också! O till duktig handler.

    SvaraRadera
  6. Grattis till fina resultat! / Madde

    SvaraRadera
  7. Va härligt ni haft det!
    Ser verkligen mysigt ut med hundarna packade i en bur!
    Mysfaktor.
    Ja bilderna talar verkligen sitt spåk.
    Så roligt att läsa att det går så bra för er.
    Idag är sommaren äntligen tillbaka!
    Ha det gott!
    Vov vov från Ricco & Towe

    SvaraRadera
  8. Jättegrattis till massor av fina resultat och fina rosetter. Du börjar bli rena proffshandlern ser så snyggt ut i ringen. Kramisar

    SvaraRadera
  9. Grattis till fina resultat!! Och himla tur ni hade det med vädret, skönt. Båda valparna ni hade med er var jättefina men hanen var verkligen läcker, och så ung, spännande!
    Hoppas ni har en bra måndagskväll, kram Malin

    SvaraRadera
  10. Grattis till finfina resultat! Ni ser stiliga ut i ringen allihop =) Vad bra att vagnen kom till användning, den är bra att ha när det är blött!
    Ha det så gott!

    SvaraRadera